Jom Klik...

Kawan-kawan MaMa - Peminat 3H..:)

Wednesday, January 30, 2013

8 Pintu Murah Rezeki





"8 Pintu Murah Rezeki" ialah:-

1. Jangan Derhaka dengan Ibu Bapa.


2. Jangan Bergaduh dengan Saudara Mara.


3. “Tidak akan papa kedana orang yang pergi menunaikan haji..”


4. Sentiasa sembahyang sunat Dhuha.


5. Jangan tidur selepas solat subuh.


6. Selalu baca doa Al-Waqiah.


7. Rezeki ada dalam perkahwinan.


8. Rezeki ada pada anak “Semasa bayi itu lahir, 4 perkara ditetapkan antaranya ialah rezeki dan rezeki anak itu juga akan turun kepada ibu bapanya.



*** sama -sama kita amalkan...;-)

Tuesday, January 29, 2013

Swimming @ Starhill Water Park Johor



Cuti weekend yg panjang...bawa 3H swimming @ Starhill Golf ..
bolehlah praktikkan ilmu renang yang ada...;-)



oklah tempat nie...biasa2 jer....kolam renang besar juga...n air pun bersih....
ada 2 kolam...satu utk dewasa n satu utk kanak2.....siap ada playyground lagi....xsempat nk snap pic sbb dh nak simpan hp kat dlm locker.....

bayaran masuk...RM15 DEWASA, RM8 KANAK-KANAK DIATAS 4THN
jadi total semua RM48.00 




SAMpai tgh panas terik...3pm....hahahah..tgk mata hadif xleh nak bukak....
tak sampai 2 jam dah balik......







ok dah nak balik.......tatatatititiutututu


Monday, January 28, 2013

Sunday, January 27, 2013

My new Time Collection...:-)


Terapi minda di hujung minggu di hujung bulan dan di hujung jari...ekekekke






Saturday, January 26, 2013

Kanak-kanak riang .....


sukanya mereka...sekalisekala dpt berjumpa...
walaupun bukan jauh pun....
 masing2 padat dgn jadual waktu persekolahan...
comeeiii mia dah pakai spec....;-)




Delisha ngan kasut sekolah dia....comei....;-)
 


Wednesday, January 23, 2013

Berita baik untuk Jelitawan Fareeda @ JB

Anda semua dijemput datang utk cuci-cuci mata / poket dengan koleksi terbaru dari Fareeda @ Arena D'Boutique...:-)

Tarikh : 24/1/2013
Masa. : 3pm-5pm
Tempat : 1a, Jln Utama 43, Tmn Mutiara rini, Skudai Johor

Aduhhhh...sakit kepala....;-(




Semalam dari tghari dah rasa berdenyut2 kepala ku ni....puasa ganti smlm bukannya alasan ..klu nk kata angin masuk...dah makan roti sahur tadi.....lagipun dh lama x sakit kepala nie......lepas berbuka terus muntah balik....

Lepas asar terus mmg dh xboleh nk tahan.....So terpaksa papa3h amikalih tugasan....masakkan utk berbuka puasa...thnx syg.....huhu masak sayur kailan goreng ngan ikanbilis + kentang goreng jer pun itupun dgn bantuan bibik...sib baik awal 2 dah order siakap 3 rasa......balik kerja terus papa 3 h g amik ......

Alhamdulillah arini dh beransur sihat......
Terus kan kembali tugasan spt biasa.......pergi pasar....arini amik duit rm100 kat sekolah.....packing2 tudung utk postage....


Jom baca...macamana nk redakan sakit kepala tanpa mkn ubat tahan sakit.....mmg tak mkn ubat pun semalam.....

Sumber dr: dokterumum.net


Sakit kepala adalah penyakit yang sering dirasakan oleh siapapun. Orang biasanya akan segera mengonsumsi obat-obatan untuk meredakan sakit di kepalanya. Tapi ada beberapa cara yang bisa meringankan sakit kepala tanpa obat. Cuaca yang tidak menentu, kepanasan, dehidrasi, stres, gugup, demam dan gangguan-gangguan tubuh lain biasanya akan menyebabkan reaksi sakit di bagian kepala. Obat biasanya menjadi pilihan untuk meredakan sakit kepala. Tapi beberapa obat dapat menyebabkan efek samping, seperti adiksi (ketergantungan) dan alergi. Tanpa harus mengonsumsi obat, ada beberapa cara yang dapat meredakan sakit kepala, termasuk dengan menggunakan barang-barang yang ada di rumah.
Berikut ada beberapa cara yang bisa meredakan sakit kepala tanpa harus mengonsumsi obat:

Minum teh hitam.
Antioksidan dalam teh hitam, bisa membantu meringankan sakit kepala karena kepanasan. Jika dibandingkan teh hijau, teh hitam mengandung lebih banyak efek yang bisa meredakan sakit di kepala.

Mencari udara segar.
Udara segar dan sejuk dapat mengurangi ketegangan di kepala, yang pada akhirnya juga dapat meredakan sakit kepala.

Tidur.
Saat mengalami sakit kepala, tidur adalah solusi yang mudah dan tepat. Tidur dapat membantu meringankan sakit kepala dan menyegarkan tubuh kembali.

Makanan dan air.
Sakit kepala juga sering diakibatkan oleh dehidrasi atau tubuh kekurangan cairan. Minum cukup air, dapat meringankan sakit di kepala. Selain minum air, orang yang sakit kepala harus mendapat makanan yang cukup.

Gunakan air dingin.
Selain diminum, air dingin yang ditempelkan di belakang telinga dan pangkal leher juga dapat meringankan ketegangan di kepala.

‎:: RAHSIA ISTERI YANG SETIAP SUAMI PERLU TAHU ::







" Cintai isterimu …apabila dia merasa kopi atau tea anda. Dia hanya utk memastikan 

rasanya sedap untukmu "


" Cintai isterimu…apabila dia 'memaksa' anda utk bersolat. Dia hanya ingin masuk 

syurga bersamamu "



" Cintai isterimu…apabila dia menyuruh anda bermain dengan anak-anak. Kerana dia tidak

 melahirkan anak itu dengan sendirinya tanpa dirimu "



" Cintai isterimu…apabila dia masak tidak sesedap ibumu. Kerana dia masih mencuba
 
menjadi yang terbaik untukmu "


" Cintai isterimu...apabila dia merasa cemburu. Kerana dia memilihmu daripada berjuta lelaki di luar sana " 


;-)






Tuesday, January 22, 2013

Sukanya dapat katil baru....



suka Hadif setelah beberapa bulan yg lalu tido beralaskan tilam shj.....dpt katil baru....sebulan jugak tunggu katil nie nak sampai...nie semua gara2 terpedaya dgn iklan pamplet yg di hantar......

katil kereta n tayar boleh pusing2...cuma xleh nak gerak jer....klu boleh gerak agaknya pagi2 bangun dh ada kt tengah jalan.....



belikan beg nie sekali...sbb ikut rege promosi dpt katil tilam n beg....



Monday, January 21, 2013

First time makan kat Sushi King



Sebenarnya tekak mmg xboleh nk terima bila papa ajak makan kat sini...tapi setelah berjaya dipujuk rayu...akhirnya pergilah juga lunch kt Sushi King @ Jusco utk pertama kali nya......heheheh



rupanya sehari sebelum nie mmg en suami dah makan kat sini...so dia dh tau menu2 yg tersedia...rupanya 2 ada gak menu 2 mcm kat kedai2 lain...
bukan makan benda2 mentah semata2.......
ok lah boleh diterima......tekak ku ini




pilih2 menu yg sesuai 


 menu en suami mixed bento...mcm ikan goreng jer....



 menu saya haritu ialah Yakiniki Bento....
sikit lagi nk sama nama ngan beto Khushairy pelakon tu.....
senang cakap daging masak halia.....not bad lah...tp nasi sikit sgt lauk jer byk...huhuhu


ada sup....



sementara tunggu pesanan sampai...paksa jugak en suami snap2....



lepas bayar sempat lagi signup utk membership card.........
ok 2 bulan lagi baru boleh makan sini lagi......



ok sekian....nie cerita last week...arini nak masak ayam masak kicap jer.......
ok jap nk g bersilat kt dapur dah nie...jap lagi hadif dah nk g sekolah
tatatattiitittuutut

Sunday, January 20, 2013

Si comel Hazim

Cousin 3h....
Dah nak masuk 4 bulan....teringat masa hadif kecik2 dulu..mmg montel jerk....






Saturday, January 19, 2013

Dinner @ abang Johnny

Muka-muka kelaparan....

Friday, January 18, 2013

Jom makan tengahari....





Lauk arinie


Cuba menu baru arini...kari udang (kenus mebase)....curlasss u nama resepi kali nie....sedappp gak ..:-)











Yakinlah Rezeki Itu Jaminan Allah

Sama-sama kita muhasabah diri....:-)

Thursday, January 17, 2013

Hadif ....

Sementara tunggu k long n k ngah habis kumon....lepak kat arena jusco ngan hadif....

Sambil tunggu tu suh baca iqra dulu...sbb lepas ni ada kelas iqra pulak....





Boleh 2 muka surat jer klu ngan mama....




Pastu....:-(




Dahhh jom amik long.....ngaji ngan ustaz gak senang....

- Posted using BlogPress from my iPhone

Wednesday, January 16, 2013

Lunch kami hari nie...



Mi Kari....muak gak hari2 nak makan nasi jer...lagipun dh xtau nak masak menu apa lagi hari nie.....so yg simple jer.....mi kari...menu utk dinner jugak...;-)


dah siap2 mandi lepas balik sek keb..baru boleh mkn...takut nnti terlewat plak...
bas dah datang nnti....mcmnilah hari sek...terkejar2....bukan budak2 jer...mak budak pu terlibat sama...nikmatnya hari sabtu dan ahad.....



Free Personal signatures - cool!

TEXTAREA_ID

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Stick Figure Family at FreeFlashToys.com
Make your Stick Figure Family at FreeFlashToys.com