Jom Klik...

Kawan-kawan MaMa - Peminat 3H..:)

Thursday, March 14, 2013

Pengunjung setia sejak 2009

Setahun slps melahirkan putera kesayangan....sendi2 badan mula terasa kebas2....ke hospital pakar dah jumpa mcm2 doktor ..tp semuanya bukan mengikut kepakaran mereka...sehingga doktor mohaideen dr klinik puteri...rekemenkan dr low dr hospital sultan ismail....bermula dr hari tu mmg setiap bulan pasti ada appointment dgn doktor low...

Saya disahkan mengidap penyakit rheumatoid psoriasis..sejak beberapa tahun yg lalu..penyakit yg mmg tiada penawarnya...hanya boleh dikawal...kata doktor mmg risiko utk wanita yg pernah melahirkan dan juga berkemungkinan juga penyakit keturunan...sepupu pun ada yg menerima nasib yg sama malah lg teruk dr saya....

Alhamdulillah setahun yg lalu penyakit saya semakin pulih dan xperlu lg utk mkn ubat tahan sakit...dah 2 kali juga g sedut kat lutut keluarkan lebihan cecair...
Sbb tu saya x boleh buat kerja2 berat...thnx kepada bibik yg byk membantu...thnx kpd suami yg memahami....

Tp tiba2 seminggu yg lalu terasa sakit sakit semula dia bhgn lutut..mungkin sbb saya melanggar pantang...xboleh mkn ikan pari n sotong terutamanya....

Ikutkan appointment bulan 6 nnti baru jumpa doktor..sbb last month jumpa  saya dgn bangganya bgtau doc saya dh sihat.......

Allah maha mengetahui segala...dipermudahkan segala kesulitan hambaNya....kebetulan hari nie nk pergi ambik ubat...niat di hati nk jumpa staf nurse sekali utk cepatkan appointment...nk sedut lebihan cecair ni...klu x mmg x boleh nk bengkok kaki terutamanya waktu solat.....solat duduk lah jawabnya.....

Sampai tepat kul 1pm.semua dh gelap..waktu rehat rupanya...dn mmg lengang xde patient..rupanya hari ini mmg rawatan setengah hari shj.....

Dengan perasaan sedikit hampa...saya naik semula ke atas unt ambik ubat...tp tetiba saya ternmpk dr low tgh berbual2 dgn seorg patient dia.....subhanallah....terus saya tunggu...dan doktor yg baik hati itu terus mendengar rintihan pesakitnya yg sorang nie....

Terus dia suruh jumpa semula jam 2.30pm...alhamdulillah semuanya selesai hari ini......lutut kanan saya disedut keluarkan cecair lg utk kali kedua hari ini...so 2-3 hari ni x boleh byk sgt jln...kena byk rehat.....

Klau nak tahu sakit ke tak....bayangkanlah kalau nk bg ank makan ubat guna oicagari tu...tp ni guna picagari cmtu yg ada jarum n sedut keluar cecair...sampai separuh penuh....huhhhh.kalau terkena tulang......hanya Allah yg tahu sakitnya.........

Thnx utk suami yg sudi menemankan spt biasa.....walaubgaimanpun saya tetap bersyukur kerana hanya satu shj nikmat yg ditarik atau kesakitan yg berikan ...masih banyak lg yg perlu disyukuri....

Sepanjang mkn ubat doc ni mmg tidak digalakkan utk mengandung..dan doc xnak lebih teruk risikonya nnti utk ibu dan kandungan.....oleh itu  saya sgt ber syukur dan menghargai apa yg telah Allah berikan kepada saya ..terima kasih ya Allah

Sesiapa yg pernah atau ada kenalan yg sakit macam saya ni bolehlah kongsi2 pengalaman utk kebaikan bersama....

P/s-mood rajin nk tulis karangan mlm ni.....terima kasih sudi membacanya...:-)

No comments:

Post a Comment

Free Personal signatures - cool!

TEXTAREA_ID

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Stick Figure Family at FreeFlashToys.com
Make your Stick Figure Family at FreeFlashToys.com